Image Widget

Image Widget

aku boy aka chef boy

zaman kanak-kanak riang

Wednesday 21 September 2011

episode 2
 
السلام عليکم و رحمت اللہِ و برَکات


 bila sebut je zaman kanak-kanak atau masa kecik-kecik aku pasti ada diantara
korang akan tersenyum atau tergelak dgn sendiri tul tak?? tp klu ada sape2 yg
tak senyum tu aku tak tau la... mungkin nasib korang berbeza ngan aku..
bila ingat balik zaman kanak-kanak aku begitu merindui kenangan dimasa dahulu.
saat dimana aku merasa ceria tanpa sebarang masalah pun yang membebankan,apatah
 lagi kesedihan.Kesedihan dan kesulitan yang dihadapi pada masa kini seperti tidak wujud ketika aku masih lagi bergelar kanak-kanak.... peh ayat power tu... tepuk la skit.. thanks
dan setiap saat zaman kanak-kanak tak akan luput dr ingatan aku sampai mati..
 
kenangan aku masa kecik-kecik dl  memang banyak dan best... lg best dr myvi tu..
aku dibesarkan di 3 buah negeri.. setiap negeri yg aku ddk ada citer dan kenangan
yg tersendiri...dan aku pasti korang mesti pernah main kejar2, main polis2,main nyorok2
dan macam-macam lg la... permainan yg menyeronokkan yg tak ada pd masa skrg
budak-budak skrg aku tgk byk yg...(korang pikir la sendiri) lagi pun xblh nak salah sape2
sbb zaman dh berubah dan dah moden tul tak??? lantak la yg penting skrg, zaman aku
kecik-kecik dl la yg paling best dr yg lain..hahahahahahahahaha....jgn marah
 
masa kecik dl aku memang lasak,nakal dan agak ganas dr yg lain... maklumlah 
aku ni anak dan cucu sulong, jd segala perintah dan kemahuan aku pasti akan dipenuhi
tp tak sume dpt pun..hehehhe... jadi anak sulong nie kadang xbest gak dan bkn mudah
sbb anak sulong nie la akan menjadi bahan uji kaji oleh para parents sume...
mana taknyer... nape korang tak caye?? aku bagi contoh diri aku sendiri antaranyer...
aku pasti akan diberi belbagai vitamin kat pasaran untuk aku makan dan cuba 
tu yg aku tak suka...lg 1 klu ada je iklan susu baru kuar kat tv or paper mesti parents 
aku beli,diaorg nak tgk yg mana sesuai utk aku.. aku rasa korang pun sama gak kut..
tapi tak pe la nak buat mcm mn diaorg cuma nak buat yg terbaik utk kita je.. tul tak??
tu baru kenangan jd bahan uji kaji blm lg yg lain-lain...


aku akan sambung lg lain kali sbb de keje skit nak buat
jumpa lg next time.. ok wassalam...




sebarang komen dan cadangan dialu-alukan
 

0 comments:

Post a Comment

apa kata anda

 

All Rights Reserved. © 2010 akuchefboy

http://boychefboy.blogspot.com/y_key_ab046901eedc31b7.html.